Opvoedingsproject

Onze school ligt in een oase van rust en groen.  Hier kunnen wij uw kind een moderne christelijke opvoeding geven in een open sfeer waarin uw kind centraal staat. Wij willen kansen scheppen die uw kind nodig heeft om hoofd, handen en hart, kortom al zijn talenten te kunnen ontwikkelen.

De accenten van ons opvoedingsproject:

• Aandacht voor ieder kind en zijn totale ontwikkeling
  • Een gemakkelijke overgang van de kleuterschool naar de lagere school. De nabijheid van College Hagelstein zorgt voor een goede doorstroming naar het secundaire onderwijs. Er zijn veelvuldig contacten tussen de secundaire school en onze basisschool.
  • Differentiatie en individualisatie: we proberen elk kind zijn eigen niveau te laten halen en gebruiken hiervoor de metafoor van de vlinder.
  • Aandacht voor muzische vakken : muziek, voordracht, tekenen, bewegingsopvoeding,…
  • Een school met venster op de wereld en aandacht voor natuur en milieu.
  • Bevorderen van de wil tot zelfstandigheid.
  • De christelijke waarden in de opvoeding integreren.
  • Nauwe samenwerking tussen school en gezin.

Wil je meer lezen over onze school? Download dan onze infobrochure via deze knop: